Ελένη

Δωροπαγίδα της Αφροδίτης

μήλου αντίδωρο

μήλο πτώσης

στον Πάρη εδόθη

η Ελένη

Δούρειου Ίππου πρότυπος ιδέα

ενέπνευσε

το σχέδιο στον Οδυσσέα

εκείνη

η Ελένη

του γητευτή των ίππων αδελφή

προς τον εγγυητή του γάμου της

την επιλογή της

έτσι βεβαιώνουσα

εγγυήτρια η ίδια γινόμενη

της αντίστασης της Πηνελόπης

έναντι των μνηστήρων

21 Σχόλια to “Ελένη”

  1. Καλησπέρα ωραία Ελένη
    εγγυήτρια
    της αντίστασης της Πηνελόπης

    έναντι των μνηστήρων
    ….μνηστήρων
    στο όρκο που τους δέσμευσε
    ο Οδυσσέας στο γάμο σου
    να πολεμήσουν για χάρη σου!

    Μου αρέσει!

    • Καλημέρα…σε σένα που ακόμη θυμάσαι τον όρκο
      που ακόμη πολεμάς…ενάντια στους προδότες που θένε και ξεχνούν…και πρόφαση βρίσκουν
      την αγάπη, να δικαιολογούν την απληστία τους..
      γιατί και η αγάπη ακόμη απαιτεί αποδείξεις…
      δεν μπορείς να λεηλατείς την γη ή την Ελένη
      έτσι χωρίς να τιμωρείσαι……
      καλημέρα αγαπημένε από….τότε…..

      Μου αρέσει!

  2. Καλημέρα επικηρυγμένη Ελένη
    Ωραία κοιμωμένη
    που με θυμάσαι ακόμη
    με την κόκκινη που φορώ θαλασσινή χλαίνη!

    Ζούμε σ’ έναν κόσμο μαγικό
    με φόντο την Ακρόπολη, το Λυκαβηττό
    Γεμάτα τα μπαλκόνια, πολιτικά αηδόνια
    Υποσχέσεις και αγάπες και πολύχρωμα μπαλόνια
    για ευτυχισμένα χρόνια

    Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη
    της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη
    Η ζωή σου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη
    Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο
    κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει

    Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη
    της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη

    Ζούμε σ’ ένα κόσμο μαγικό
    Υποχθόνια δουλεύει με μοναδικό σκοπό
    Να σε μπάσει στο παιχνίδι, τη ζωή σου πως θα φτιάξει
    Να σου τάξει, να σου τάξει την ψυχή σου να ρημάξει

    Κι όταν φτάσει να ελέγχει της ελπίδας σου τον πόνο
    δεν του φτάνει ετούτο μόνο
    Με γλυκόλογα σε παίρνει απ’ το χέρι
    Σε βαφτίζει της Ελλάδας νοικοκύρη

    Κι εκεί που λες αλλάξανε τα πράγματα και σηκώνεις το ποτήρι
    Αρπάζει, κλέβει τ’ όνειρό σου και του κάνει χαρακίρι

    Μου αρέσει!

    • καλησπέρα!
      φυσικά και σε θυμάμαι ακόμη με την κόκκινη που φορείς θαλασσινή χλαίνη…στον κόσμο τον μαγικό που ζούμε…ονειρευόμαστε και θυμόμαστε τους Άνδρες κι όχι τα γουρούνια

      Μου αρέσει!

  3. Ο Οδυσσέας και η Ελένη μου μοιάζουν για κυνηγοί ενώ οι Μενέλαος και Πηνελόπη περισσότερο ως ονειρευτές πως σας φαίνεται η σκέψη μου λογική ή μήπως ανυπόστατη και παράλογη;

    Μου αρέσει!

  4. σα να μου φαίνεται ότι θα συμφωνήσω μαζί σου Ελένη

    Μου αρέσει!

  5. Θα έβρισκα εξαιρετική αυτή την σκέψη
    Ελένη και άκρως κυνηγετική!

    Και μένα έτσι μου μοιάζουν!
    Κυνηγοί …Ο Οδυσσέας και η Ελένη
    Και ονειρευτές… Μενέλαος και Πηνελόπη !

    Η Ελένη γύρω από το Δούρειο ίππο κυνηγά και καλεί τους Αχαιούς
    με τα ονόματα τους ο Οδυσσέας την κυνηγά και αυτός
    και τους εμποδίζει να φανερωθούν.

    Τα γλέντια συνεχίζονται όλη τη μέρα και, καθώς φτάνει η νύχτα, αρχίζουν να αποσύρονται σιγά σιγά οι Τρώες στα σπίτια τους ζαλισμένοι από το κρασί και κατάκοποι από τις διασκεδάσεις και τις συγκινήσεις της ημέρας. Σε λίγο όλοι κοιμούνται βαθιά, εκτός από την Ελένη και τον καινούριο της σύζυγο, τον Δηίφοβο. Οι δυο αυτοί έχουν βάσιμες υποψίες πως στο εσωτερικό του ξύλινου κατασκευάσματος βρίσκονται Αχαιοί. Για να διαπιστωθεί αν αυτό είναι αλήθεια ή όχι, αποφασίζει η Ελένη να χρησιμοποιήσει τη μαγική τέχνη που κατέχει και το χάρισμα να μιμείται τη φωνή όποιας γυναίκας ήθελε, το οποίο της έδωσε ως γαμήλιο δώρο η Αφροδίτη τη μέρα του γάμου της με τον Μενέλαο.
    Συνοδευόμενη λοιπόν από τον άντρα της, φτάνει η Ελένη στην ακρόπολη και πλησιάζει τον Δούρειο Ίππο. Κάνει τρεις φορές το γύρο του ακουμπώντας τον με μαγικό τρόπο, για να αδρανήσουν οι ψυχικές δυνάμεις των κρυμμένων Αχαιών και να επιβάλει εκείνη τη δική της θέληση.
    Στη συνέχεια αρχίζει να μιλάει διαδοχικά με τον κάθε ήρωα ξεχωριστά, σαν να ήταν μπροστά της, μιμούμενη τη φωνή της γυναίκας του καθενός. Στο εσωτερικό του Δούρειου Ίππου η κατάσταση είναι φοβερή. Οι γυναίκες τους, που χρόνια τώρα νοσταλγούν να δουν και ν’ αγκαλιάσουν, είναι εκεί. Πρέπει να είναι εκεί, αφού ακούγονται οι φωνές. Το μόνο που έχουν να κάνουν, είναι να βγουν έξω, να τις πάρουν στην αγκαλιά τους και να πάνε στα σπίτια τους, να ξεχάσουν πια αυτόν τον αιματηρό και άθλιο πόλεμο.
    Αρκετοί από τους Αχαιούς ήρωες κοντεύουν να ξεγελαστούν, σηκώνονται να ανταποκριθούν στο κάλεσμα, ο Οδυσσέας όμως με μια χειρονομία, με ένα σκούντημα με τον αγκώνα τους επαναφέρει στην πραγματικότητα. Και όταν ένας Αχαιός, ο Άντικλος, θέλει οπωσδήποτε να βγει έξω, τον αρπάζει ο Οδυσσέας, του φιμώνει το στόμα και τον ακινητοποιεί μέχρι να απομακρυνθούν επιτέλους η Ελένη και ο Δηίφοβος με την παρέμβαση της Αθηνάς

    Καλημέρα στους κυνηγούς και στις όμορφες
    ονειρικές σκέψεις τους!

    Μου αρέσει!

    • Καλησπέρα και καλή χρονιά
      Χαίρομαι που συμφωνούμε, να το προχωρήσω λίγο ακόμα;
      Η Ελένη μιμείται την φωνή της γυναίκας του καθενός κι αν δεχτούμε την άποψη που θέλει στην Τροία να βρίσκεται μόνο το φάσμα της, ο νούς μου δεν μπορεί παρά να πάει προς μια κατεύθυνση, τον ομαδικό νού των Ελλήνων….

      Μου αρέσει!

      • Έζησα τη ζωή μου ακούγοντας
        ονόματα πρωτάκουστα.
        Καινούργιους τόπους,
        καινούργιες τρέλες των ανθρώπων
        ή των θεών.

        Η μοίρα μου που κυματίζει
        ανάμεσα στο στερνό σπαθί ενός Αίαντα
        και μιαν άλλη Σαλαμίνα,
        μ’ έφερε εδώ σ’ αυτό το γυρογιάλι.

        Μεγάλος πόνος είχε πέσει στην Ελλάδα.
        Τόσα κορμιά ριγμένα στα σαγόνια της θάλασσας,
        στα σαγόνια της γης. Τόσες ψυχές
        δοσμένες στις μυλόπετρες, σαν το σιτάρι.
        Κι οι ποταμοί φουσκώναν μες στη λάσπη το αίμα
        για ένα λινό κυμάτισμα, για μια νεφέλη,
        μιας πεταλούδας τίναγμα, το πούπουλο ενός κύκνου,
        για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη.

        Μου αρέσει!

      • Ο ομαδικός νους των Ελλήνων πρέπει να γίνει ηγετικός
        όχι ουραγός
        απαλλαγμένος από ζιζάνια παράσιτα και ιούς –υιούς
        που τον υπνωτίζουν στην λογική του προβάτου και του ποιμνίου.
        Ως Ζευς
        να λειτουργήσει ο νους των Ελλήνων
        με τη Αθηνά δίπλα του κλειδοκράτορα του θησαυροφυλακίου του Ολύμπου!
        Καλή χρονιά Ελένη!
        Να τον κυνηγήσουμε τον χρόνο και αυτή την χρονιά
        …συμφωνώντας κυνηγετικά και ονειρικά!

        Μου αρέσει!

  6. Οι…κυνηγοί σε καλημερίζουν
    και έχουν για σένα πάντα φυλαγμένες
    τις πιό όμορφες ονειρικές τους σκέψεις
    καλή χρονιά να έχουμε!

    Μου αρέσει!

  7. Δηίφοβος ο καινούργιος σύζυγος της Ελένης, δηλαδή δήιος φόβος, ολέθριος φόβος;

    Μου αρέσει!

  8. Καλημέρα
    … στους άφοβους και άφοβες
    στους ατρόμητους κυνηγούς
    και αδυσώπητους ονειρευτές!

    Καλή χρονιά!
    Χωρίς…
    φόβο
    αλλά με την φλόγα ενός πάθους και ενός ονείρου άσβεστη!

    Μη σε νοιάζει!

    «Γελάσαμε το βράδυ στην ταινία
    και νιώσαμε πως είμαστε καλά.
    Την ώρα που βαριέται η κοινωνία
    για κόμματα και νόμους να μιλά.

    Με κοίταξες και σ’ έπιασα απ’ το χέρι
    πού βρήκαμε περίπτερο ανοιχτό.
    Εγώ μ’ αυτό το βήμα που σε ξέρει
    κι εσύ με το σακάκι σου ριχτό.»

    Μ’ αρέσει αυτό το χρώμα που ‘χει πάρει
    κι η θάλασσα κι ο κόσμος κι ό,τι ζω.
    Μ’ αγάπαγες προ ολίγου στο φανάρι
    κι ενώ κοιτάζω αλλού το ξαναζώ.

    Παράξενα που αρχίζει να με νοιάζει
    το σήμερα και τ’ αύριο και το χτες.
    Μου φτάνει αυτή η στιγμή που μ’ ανεβάζει
    κι εσύ που μες στα δύσκολα με θες.

    Μη σε νοιάζει, μη σε νοιάζει
    και με ζέστη και με κρύο
    μη σε νοιάζει, τι σε νοιάζει
    με το πρώτο μας ρεπό.
    Η αγάπη μας φωνάζει
    κι αγοράσαμε λαχείο.
    Πάτα γκάζι – τέρμα γκάζι
    μ’ αγαπάς και σ’ αγαπώ.

    Γελάσαμε το βράδυ στην ταινία
    και νιώσαμε πως είμαστε καλά.
    Την ώρα που βαριέται η κοινωνία
    για κόμματα και νόμους να μιλά.

    Με κοίταξες και σ’ έπιασα απ’ το χέρι
    πού βρήκαμε περίπτερο ανοιχτό.
    Εγώ μ’ αυτό το βήμα που σε ξέρει
    κι εσύ με το σακάκι σου ριχτό.

    Μου αρέσει!

  9. Καλή Χρονιά!
    χωρίς φόβο, με πάθος και σκοπό,
    πανικό στους μνηστήρες προξενούμε
    κι είναι αυτό άκρως διασκεδαστικό!

    Μου αρέσει!

  10. Ναι …ναι !
    Είναι κάτι που απολαμβάνουμε πολύ καλά
    και η μικρή συμπεριεκτική εκδίκηση μας
    και ικονοποίηση
    να τους βλέπουμε
    σαν ψάρια Ιχθείς….να σπαρταρούν
    για τόσες ύβρεις καταχρήσεις και ανομίες
    να πρέπει δικαστούν,

    …ζεστή και ποτέ …κρύα!
    Όλη δική μας!

    Μου αρέσει!

  11. Ναι αγάπη μου…ζεστή
    κι Όλη δική μας!

    Μου αρέσει!

  12. Ένα αδειανό πουκάμισο θαλασσί
    μια φορούσα εγώ …και μια εσύ!

    Το πουκάμισο το θαλασσί
    μια φορούσα εγώ και μια εσύ

    Χρυσή κλωστή και βελονιά
    ποιος θα δικάσει το φονιά
    αυτόν που σ’ έκανε να κλαις
    για αμαρτίες μου παλιές

    Το πουκάμισο το θαλασσί
    δεν το ξαναφόρεσες εσύ

    Ούτε κι εγώ δεν το φορώ
    χωρίς εσένα δεν μπορώ
    θα του κεντήσω δυο πουλιά
    για να σε βρουν στην ερημιά

    Το πουκάμισο το θαλασσί
    μια φορούσα εγώ και μια εσύ

    Μου αρέσει!

  13. καλημέρα!

    κι έρχομαι μοναχά να σ αγκαλιάσω

    Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
    Μουσική: Χρήστος Λεοντής
    Πρώτη εκτέλεση: Τάνια Τσανακλίδου

    Κι έρχομαι μοναχά να σ’ αγκαλιάσω και να κλάψω αδελφέ μου,
    όπως ο ερωτευμένος που γυρνάει από χρόνια στην καλή του,
    και μ’ ένα του φιλί, της λέει όλα τα χρόνια που περίμενε,
    κι όλα τα χρόνια που τους περιμένουν, πέρα απ’ το φιλί τους.

    ΑΠΑΓΓΕΛΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ
    Η καρδιά μου είναι τώρα ένα φαρδύ χωματένιο τσουκάλι,
    που μπήκε πολλές φορές στη φωτιά,
    που μαγείρεψε χιλιάδες φορές για τους φτωχούς
    για τους ξωμάχους, για τους περατάρηδες
    για τους εργάτες και για τις πικρές μανάδες τους,
    για τον πεινασμένο ήλιο, για τον κόσμο-ναι για όλο τον κόσμο
    ένα φτωχό, καπνισμένο μαυρισμένο τσουκάλι,
    που κάνει καλά τη δουλειά του.
    Και τούτο το τσουκάλι βράζει, βράζει τραγουδώντας.

    Μου αρέσει!

  14. έχεις δίκιο τίναξε την λάσπη που ανέκτηκες να σου πετά είτε ένας είτε δύο είτε πολλοί κρύβονταν στην επωνυμία αυτή την διαδικτυακή!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

